FleksTekst Home FleksTekst Tekstschrijven FleksTekst Portfolio FleksTekst Schrijfbedrijf FleksTekst Opleiding en ervaring FleksTekst Persoonlijk

TEKSTSCHRIJVEN: WAAROM UITBESTEDEN?

Waarom beroep doen op een professionele tekstschrijver?

Communicatie is vaak het grootste probleem van de oplossing.
(Hein Pragt)

Schrijven is net zo lang knutselen aan teksten totdat de boodschap duidelijk overkomt. Dit oogt simpel. Maar lang niet iedereen beheerst die kunst. Zeker niet als uw tekst belangstelling moet opwekken, actie uitlokken of vermaken. Om uw product of dienst te verkopen, uw personeel te informeren of uw kennis met anderen te delen.

Er zijn vier belangrijke redenen om een professionele tekstschrijver in de arm te nemen:

  1. Voor een professionele uitstraling

Veel mensen kunnen behoorlijk schrijven, maar in een professionele omgeving is behoorlijk niet goed genoeg. Een saaie of onbegrijpelijke tekst, maar ook al een taalfout berokkenen uw boodschap – en daarmee uw imago – veel schade.

  1. Om tijd te besparen

Sommigen staren uren naar een blanco blad (of scherm), maar krijgen geen letter op papier. Anderen schrijven een halve roman om een boodschap te vertellen die op een A4’tje past. In beide gevallen gaat er een hoop tijd verloren zonder garantie op een goed resultaat.

Vertel uw verhaal daarom aan een professionele tekstschrijver en besteed uw kostbare tijd aan dingen waarin u zélf uitblinkt. Het geld dat u uitgeeft aan een tekstschrijver wint u niet alleen terug in tijd, maar ook in het effect dat een krachtige tekst kan opleveren. Tekstschrijven is verkopen met woorden.

  1. U weet te veel

Creativity involves breaking out of established patterns in order to look at things in a different way. (Edward De Bono)

U loopt het risico in details te verzanden of een boodschap uit te dragen die alleen professionals begrijpen. Laat daarom uw verhaal vertellen door een leek, die dichter bij uw doelgroep staat. Maar dan wel een leek met analyserend vermogen en schrijftalent. Die de essentie uit uw relaas haalt en uw boodschap weet over te brengen naar een breed publiek.

Het kan immers geen kwaad iemand van buitenaf te laten kijken naar uw organisatie of werkveld. U bent ‘bedrijfsblind’ voor u het weet.

  1. Als ‘opwarmertje’

Een persoonlijk gesprek is natuurlijk de beste manier om iemand te overtuigen. U kunt iemand in de ogen kijken en snel inspelen op wat hij of zij zegt. Maar vergeet niet dat ook een goede brief of folder als ‘opwarmertje’ uiterst effectief kan zijn voor zo’n gesprek. Uw klant is dan al op de hoogte van de voordelen die uw bezoek kan opleveren. En hij kan voor zichzelf eerst rustig mogelijke knelpunten op een rij zetten. Daar profiteert u ook weer van en het voorkomt teleurstellingen achteraf.